Навчання та виховання студентів, якщо висловитися метафорично - це два береги однієї повноводної ріки, які не можуть існувати один без одного.

Співпраця з батьками студентів - одна із засад гармонійного розвитку особистості молодої людини


Виховання є процес соціальний... Виховує все: люди, речі, явища, але перш за все і більше всього - люди. З них на першому місці - батьки і педагоги". Лише у співпраці з батьками можна досягти поставленої виховної мети - виховання ОСОБИСТОСТІ, високоморальної, творчої та здорової людини.

(Макаренко А. С 

Моя кураторська група Т 4/1

Найпершими і незамінними вихователями в житті кожної людини є батьки. Саме вони несуть відповідальність за своїх дітей, за організацію життя родини. Батьківська мудрість є духовним надбанням дітей. Сімейні стосунки, побудовані на громадянському обов'язку, відповідальності, мудрій любові та вимогливості батька й матері, самі стають величезною виховною силою. У сім'ї однаково важлива роль належить як батькові, так і матері. Їхні слова мають для дитини авторитетне значення

.

В спілкуванні з батьками викладачі колежу використовують письмове інформування батьків про успіхи студентів. В цьому їм допомагають члени Ради студентського самоврядування. Головна умова переписки - доброзичливий тон, радість спілкування. Викладачі - куратори використовують таку форму роботи, як повідомлення для батьків. Наприклад, звертаються з пропозицією про майбутню спільну діяльність, з порадами щодо виховання або словами подяки.

Завданнями виховання в коледжі є: 

  • підготовка національно свідомої інтелігенції, примноження культурного потенціалу, який забезпечить високу ефективність діяльності майбутніх спеціалістів;
  • виховання майбутніх фахівців авторитетними, високоосвіченими, носіями високої загальної політичної, правової, інтелектуальної, соціально-психологічної, естетичної, фізичної та валеологічної культури;
  • створення умов для вільного розвитку особистості, її мислення і загальної культури, залучення до різних видів творчої діяльності (науково-дослідної, культурно-просвітницької, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, спортивної, правоохоронної);
  • формування громадянської, соціальної активності та відповідальності, залучення молоді до участі в процесі державотворення, розвитку суспільних відносин;
  • усвідомлення взаємозв'язку індивідуальної свободи з правами людини та її громадянським обов'язком;
  • культивування кращих рис української ментальності: працелюбності, прагнення до свободи, гармонії з природою, поваги до жінки, любові до рідної землі;
  • збагачення естетичного досвіду, участь у відродженні та створенні національно-культурних традицій міста, регіону, розширення творчих зв'язків з установами культури, розвиток художніх здібностей;
  • створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних і власних інтересів;
  • пропаганда здорового способу життя, викорінення шкідливих звичок і запобігання правопорушенням.

Організація роботи з батьками здійснюється за такими основними напрямами: 

  • вивчення сімей студентів, їх виховного потенціалу;
  • включення батьків у навчально-виховний процес як рівноправних учасників;
  • інтеграція зусиль і гармонізація взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості, створення сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу;
  • формування педагогічної культури сучасної сім'ї та допомога батькам у їх психолого-педагогічній самоосвіті;
  • корекція виховної діяльності родин / сімей з різним віком сімейного неблагополуччя.


В роботі з батьками студентів ставляться питання ознайомлення з умовами сімейного виховання, розуміння пріоритету виховання студентів у сім'ї та гуманних взаємин між членами кожної родини, створення сприятливої трудової атмосфери в сім'ї, культури поведінки, а також залучення до традицій родинно-побутової культури українців.

Встановлення і підтримання педагогічної співпраці у коледжі будується на засадах взаємоповаги, довіри, відповідальності та рівноправному партнерстві. Основою є ставлення до дитини як найвищої цінності. Діяльність куратора спрямовується на підвищення готовності батьків до виховання дітей, на усвідомлення ними важливості відповідального батьківства, на передачу всім дорослим, членам родини психолого-педагогічної, фізіолого-гігієнічної, правової інформації, формування у батьків відповідних практичних умінь і навичок.

Основними напрямами спільної діяльності кураторів і батьків у коледжі є: 

  • підтримка фізичного здоров'я студентів;
  • спілкування й формування особистісних орієнтацій студентів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей;
  • пізнавальна сфера життя студентів (робота з викладачами-предметниками) з урахуванням їх індивідуальних особливостей;
  • робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання.

Форми роботи

Традиційні і нетрадиційні форми взаємодії куратора з батьками студентів ставлять одну загальну мету - зробити щасливою особистість студента, яка входить у сучасне культурне життя. Найефективнішими формами психолого-педагогічної освіти батьків є: батьківські ринги, батьківський тренінг, конференції, батьківські збори, відвідування родини студента, індивідуальні тематичні консультації, практикуми тощо.

Робота з батьками

Батьківські тренінги будуть успішними, якщо всі батьки будуть активно брати в них участь і регулярно їх відвідувати. Щоб тренінг був результативним, він повинен включати в себе 5-8 занять. Батьківський тренінг, як правило, проводиться за участю психолога.

© 2017 Алла Марценюк, місто Миколаїв
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати